8.Sınıf LGS Din Kültürü Deneme Sınavı 18 başlıklı online LGS sınavımız MEB kazanımlarına ve merkezi sınav müfredatına ve yeni nesil sınav sorularına uygun olarak hazırlanmıştır.
Tebrikler - 8.Sınıf LGS Din Kültürü Deneme Sınavı 18 adlı testimizi başarıyla tamamladınız.
Sınavda size %%TIME_ALLOWED%% saniye verildi %%TIME_USED%% saniyede sınavı tamamladınız.
Bu sınavda sorulan %%TOTAL%% soruya karşılık, %%SCORE%% doğru %%WRONG_ANSWERS%% yanlış cevap verdiniz.
Sınavdan aldığınız puan: %%PERCENTAGE%%
Sınav sonucunuz hakkındaki değerlendirmemiz: %%RATING%%
Soru 1 |
Canın korunması İslam dinine göre en temel haktır. Çünkü bireyin varlığını sürdürmesi, iş ve faaliyetlerini devam ettirebilmesi buna bağlıdır. Bu yüzden İslam bireyin yaşama hakkını henüz anne karnındayken güvence altına alır.
Aşağıdaki ayetlerden hangisi bu düşünceyle ilişkilendirilebilir?
“Kendileri ile huzur bulasınız diye sizin için türünüzden eşler yaratması ve aranızda bir sevgi ve merhamet var etmesi de O’nun (varlığının ve kudretinin) delillerindendir…” (Rum suresi, 21. ayet) | |
“Ey iman edenler! Karşılıklı rızaya dayanan ticaret dışında mallarınızı haksızlıkla yemeyin…” (Nisa suresi, 29. ayet) | |
“Ey iman edenler! Allah’tan korkun. Eğer gerçekten inanıyorsanız mevcut faiz alacaklarınızı terk edin.” (Bakara suresi, 278. ayet) | |
“ … Kim bir kimseyi öldürürse bütün insanları öldürmüş gibi olur. Kim de bir can kurtarırsa bütün insanların hayatını kurtarmış gibi olur…” (Maide suresi, 32. ayet) |
Soru 2 |
İnsan, yaşadığı çevreyle uyumlu olmaya çalışan sosyal bir varlıktır. Din bireyin yanında, toplumları da iyiye ve güzele yönlendirmek üzere hükümler ortaya koyar ve toplumların barış ve huzur içinde yaşamalarını ister. Şefkat, sevgi ve merhametin yaygınlaşmasını sağlayarak toplumlarda mutluluğun oluşmasına vesile olur. Din; inanç, ibadet ve ahlak yönüyle toplumu kuşatır.
Bu parçada vurgulanan düşünce aşağıdakilerden hangisidir?
Din duygusunun olduğu toplumlarda hiçbir sorun yoktur. | |
İbadetlerin yapılmadığı toplumlarda sosyal ilişkiler zayıftır. | |
Din, insanın hayatına dokunarak mutlu olmasını ister. | |
Ahlak, kişinin imanına ve kulluğuna yön veren bir disiplindir. |
Soru 3 |
Hz. Peygamberle (s.a.v.) ile Ziyad b. Haris’in yolculuğu sırasında, konakladıkları yere bir şahıs gelerek onlardan bir şeyler istedi. Hz. Peygamber de “Kim muhtaç olmadığı halde insanlardan bir şey isterse, aldığı şey, ona baş ve karın ağrısı yapar!” buyurdu. Bu defa o şahıs, “Öyleyse bana zekâttan verin!” deyince, Peygamberimiz, “Allah, zekâtın kimlere verileceği hususunda ne bir peygambere ne de bir başkasına yetki verdi ve bizzat kendisi, onları sekiz kısma ayırdı. Eğer onlardan biriysen, vereyim.” buyurdu.
Bu metinden hareketle;
I. Zekâtın sadece hak edenlere verilmesi gerektiği,
II. Zekât verilecek sınıfların Kur’an’da belirlendiği,
III. Muhtaç olmayanlarada istemesi durumunda zekât verilebildiği
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?
I ve II. | |
I ve III. | |
II ve III. | |
I, II ve III. |
Soru 4 |
Bir yolculuğa çıkmadan önce, az da olsa sadaka vermek çok yerinde bir davranıştır. Yusuf Bey ve ailesi İstanbul’dan Konya’ya gitmek için yola çıkmadan önce evlerinin önündeki parkta bulunan güvercinlere bol bol yem verirler. Sonra da selametle yolculuk başlar. Sapanca civarında karşı yönden gelen bir otobüs birden önlerinden geçerek şarampole yuvarlanır ancak Yusuf Bey’in aracında bir hasar oluşmaz. Yusuf Bey “Neyse ki ucuz atlattık, verilmiş sadakamız varmış demek ki” der ve kaza mahallindeki yaralılara yardıma koşar.
Aşağıdaki hadislerden hangisi bu metindeki altı çizili sözü desteklemektedir?
“İki kişinin arasını bulman, bir sadakadır.” | |
“Sadaka malın ve canın bekçisidir.” | |
“Müslüman’ın diktiği ağaçtan yenen meyve, onun için sadakadır.” | |
“Güzel bir söz söylemek sadakadır.” |
Soru 5 |
Ergün Bey bu haberi izledikten sonra, hemen harekete geçer ve tarım arazisini haberde belirtildiği şekilde yeniden düzenler ve kurduğu sistem, az insan gücüyle daha çok ürün almasına vesile olur. Ergün Bey, iklim koşullarının ve işlerinin yolunda gitmesi için dua etmeyi de ihmal etmez.
Metinde anlatılanlar aşağıdaki kavramlardan hangisiyle ilişkilendirilemez?
Rızık | |
Emek | |
Şükür | |
Tevekkül |
Soru 6 |
İstanbul’un dar gelirli semtlerinde içinde bin lira bulunan zarflar dağıtan ve ismini söylemekten kaçınan bir hayırsever, Üsküdar Kuleli’de dağıttığı zarflardan alan maddi durumu zayıf olan bir hanımefendinin, “Nişan düğün yapacağım, üç bin veya beş bin lira verse daha iyi olurdu” sözlerine kayıtsız kalmadı. Kimliği bilinmeyen hayırsever, muhtaç bayana, beş tane tam altının kırmızı kurdeleye takılı olduğu beşi bir yerde kolye ve bin dolar ile çikolata gönderdi.
Bu örnek davranış için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
Yapılan yardım infak olarak değerlendirilebilir. | |
Bu yardım, sadakanın manevi olanına örnek gösterilebilir. | |
Yardımsever, muhtaç olanı incitmekten kaçınmıştır. | |
Yapılan yardımların gizli olmasına dikkat edilmiştir. |
Soru 7 |
Her şeyi takdir eden ve yaratan Allah’tır. Ancak, tasarladığı herhangi bir işi yapıp yapmamakta insana bir irade, yani seçme hürriyeti verilmiştir. İnsan bu iradeyle iyilik etmeyi seçer, gücünü de bunu yapmak için kullanırsa Allah, iyiliği yaratır. Eğer insan kötülük yapmayı seçer, gücünü de bunu yapmak için kullanırsa Allah kötülüğü yaratır.
Aşağıdaki ayetlerden hangisi bu metinde anlatılanları desteklemektedir?
“Allah o su ile size; ekin, zeytin, hurma ağaçları, üzümler ve her türlü meyvelerden bitirir. Elbette bunda düşünen bir kavim için bir ibret vardır.” (Nahl sûresi, 11. ayet) | |
“Biz gökleri, yeri ve ikisi arasındakileri ancak hak ile ve belirli bir süre için yarattık…” (Ahkâf suresi, 3. ayet) | |
“Size tohumlar, bitkiler, sarmaş dolaş olmuş bağlar, bahçeler yetiştirmeniz için yağmur yüklü bulutlardan bol yağmur indirdik.” (Nebe’ suresi, 14-16. ayetler) | |
“Kim iyi bir iş yaparsa kendi lehinedir. Kim de kötülük yaparsa kendi aleyhinedir…” (Kehf suresi, 29. ayet) |
Soru 8 |
Muğla’nın “sakin şehir” unvanlı Köyceğiz ilçesinde yaşayanlar ve yerleşik yabancılar tarafından kurulan “iyilik pazarı”nda satışa sunulan el emeği ürünlerin geliri, sokak hayvanlarının beslenme ve tedavi giderleri için kullanılıyor. Köyceğiz Kordon’da yedi yıldır kurulan pazarda altı yüz stantta, çeşitli ülkelere özgü kıyafetlerin, içeceklerin, yiyeceklerin, el işi ürünlerin ve hediyelik eşyaların satışı yapılıyor. Yılda üç ya da dört kez açılan pazardan elde edilen gelir, gönüllüler tarafından sokak hayvanlarının tutulduğu barınak için harcanıyor.
Bu haberin konusu aşağıdaki kavramlardan hangisine örnek oluşturur?
Sadaka | |
Zekât | |
Fitre | |
Fidye |
Soru 9 |
“Gördün mü dini yalan sayanı? İşte odur yetimi itip kakan ve yoksula yedirmeyi özendirmeyen! Vay haline o namaz kılanların ki, onlar namazlarının özünden uzaktırlar. Onlar halka gösteriş yaparlar. Hayra da engel olurlar.”
Maun suresinin anlamından aşağıdaki sonuçlardan hangisine ulaşılamaz?
Dinin esaslarını kabul etmeyenler inkârcılardır. | |
Mümin namazlarını gösteriş için kılmamalıdır. | |
İnkârcıların bir özelliği de, yetimleri görmezden gelmektir. | |
Yardımdan kaçınanlar, namazdan uzak durmalıdır. |
Soru 10 |
Allah (c.c.) toplumların düzeni için bir takım yasalar koymuştur. Toplumun sağlıklı bir şekilde varlığını sürdürebilmesi için uyması gereken yasalara toplumsal yasalar denir. Sevgi, kardeşlik, doğruluk, adalet ve kul hakkı gibi ilkeler toplumsal yasaların temelini oluşturur. Toplumun barış ve huzuru bu ilkelere olan bağlılıkla sağlanır.
Aşağıdaki ayetlerden hangisi bu parçadaki düşünceyi desteklemektedir?
“Ölçtüğünüz zaman tastamam ölçün ve doğru terazi ile tartın. Bu, hem daha iyidir hem de neticesi bakımından daha güzeldir.” (İsra suresi, 35. ayet) | |
“…Meyve verirken ve olgunlaştığı zaman her birinin meyvesine bakın! Kuşkusuz bütün bunlarda inanan bir toplum için ibretler vardır.” (Enam suresi, 99. ayet) | |
“Allah sizi topraktan, sonra nutfeden yarattı. Sonra da sizi birbirinize eş kıldı…” (Fâtır suresi, 11. ayet) | |
“Biz yeryüzünü bir döşek, dağları da onun için birer kazık kılmadık mı? Sizi çift çif yarattık, uykunuzu dinlenme vakti kıldık, geceyi bir örtü yaptık, gündüzü geçimi sağlama vakti kıldık…” (Nebe suresi, 6-11. ayetler |
Liste |